Michael Kamen - Concerto For Saxophone feat. David Sanborn (1990) Warner Bros.
Filmzene.net, Kulics László: "A New York-i származású Michael Kamen azon komponisták közé tartozik, akik nemcsak filmzenéik révén váltak világszerte elismert mûvésszé: a szerzõ a pop-, illetve rockzenekarokkal (mint például a Pink Floyd és a Metallica), illetve különféle elõadókkal történõ együttmûködések mellett számos más jellegû felkérésnek is eleget tett (balettintézetek számára éppúgy írt zenét, mint a nyári olimpiai játékokra). A mûvész felsõfokú zenei tudását a híres Julliardban, valamint a manhattani High School of Music and Artban sajátította el. Tanulmányai során két iskolatársával, Mark Snow-val és Dorian Rudnytskyvel, továbbá két rockzenésszel (Brian Corrigannel és Clif Nivisonnal) 1968-ban megalapították a The New York Rock and Roll Ensemble nevû együttest, amelyben 1972-ig zenéltek közösen, s ezidõ alatt számos koncertet adtak, valamint öt lemezük jelent meg. A klasszikus és modern zenei elemeket ötvözõ muzsikájukkal felhívták magukra a neves karmester, Leonard Bernstein figyelmét, aki meginvitálta õket a Young People Concerts with the New York Philharmonicra, s elõadhatták a Johann Sebastian Bach 4. Brandenburg Concertóján alapuló "Brandendurg" címû szerzeményüket.
Kamen a hetvenes évek elején elsõsorban a balettintézetek felkéréseinek tett eleget, melynek eredményeként tíz szerzeményt készített többek között a Louis Falco, a milánói La Scala, valamint a Joffrey Ballett számára. Filmzeneszerzõi karrierje 1976-tól vette kezdetét, ám addigi munkáinak továbbra sem fordított hátat: zenei rendezõként számos zenekarral és elõadómûvésszel dolgozott együtt (közremûködött például a Pink Floyd "The Wall"-jánál, Bryan Adams "Everything I Do, I Do It for You"-jánál, Sting "It's Probably Me"-jénél, továbbá Rod Stewarttal, David Bowie-val és Eric Claptonnal is volt közös munkája). A komponista több mint hetven filmhez szerzett zenét, melyek között olyan népszerû alkotások találhatóak, mint a "Halálzóna" ("Dead Zone"), a "Brazil" ("Brasil"), a "Münchausen báró kalandjai" ("The Adventures of Baron Munchausen"), a Halálos fegyver- ("Lethal Weapon") valamint a Die Hard-széria, a "Robin Hood, a tolvajok fejedelme" ("Robin Hood: Prince of Thieves"), a "101 kiskutya" ("101 Dalmatians"), "007 - A magányos ügynök" ("Licence to Kill") címû Bond-mozi vagy az "X-Men - A kívülállók". Az 1995-ös "Csendszimfónia" ("Mr. Holland's Opus") - amely Glenn Hollandról szól, kinek egyetlen életcélja, hogy sikeres zeneszerzõ legyen - világsikerén felbuzdulva Kamen létrehozott egy, a mai napig aktívan tevékenykedõ nonprofit szervezetet, a The Mr. Holland's Opus Foundationt, melynek célja a zeneiskolába járó, hátrányos helyzetû tanulók számára történõ hangszerjuttatás.
A számos zenei díjjal elismert szerzõ pályafutása során több rangos eseménynél is közremûködött: nevéhez fûzõdik például az 1996-os nyári olimpiai játékokat záró ceremónia kísérõzenéje, továbbá õ volt Bob Dylan 1994-es UNESCO-s jótékonysági koncertjének zenei rendezõje is. Kamen az ezredfordulóra elkészítette a "The New Moon of the Old Moon's Arms" címû szimfóniát is, melyet 2000 januárjában három alkalommal adott elõ a National Symphony Orchestra közremûködésével - ezen mûve egyébként még abban az évben kiadásra került a Decca Records gondozásában. Ám mindezek ellenére a szerzõ legismertebb, nem filmzenével kapcsolatos munkája mégis a Metallicával történõ 1999-es kollaborációja, melynek keretén belül az együttes világsikerû számait szimfonikus zenei kísérettel látta el. Mivel a 2003. november 18-án tragikus hirtelenséggel elhunyt mûvész nem kizárólag az Álomgyár számára készített aláfestéseket, tehetsége, zenei sokszínûsége és sajátos stílusa nemcsak a mozitermekben hagyott ûrt maga után..."
01. Concerto for Sanborn and Orchestra - 1st Movement
02. Concerto for Sanborn and Orchestra - 2nd Movement
03. Concerto for Sanborn and Orchestra - 3rd Movement
04. Helen-Claire
05. Sasha – with David Gilmour (guitar)
06. Zoe
07. Sandra – with Eric Clapton (guitar)
08. Waiting for Daddy