2011. február 25., péntek

Woodland Choir - Serenity Rise (2010) Epidemie Records

Bakos Attila így vall magáról és zenéjéről honlapján: "A Woodland Choirt 1998-ban alapítottam azzal a céllal, hogy kifejezhessem benne azt a tündéri, játékos, néhol szomorkás dallamvilágot, amelyben annyira otthon érzem magam.

Az első kazetta ’99 elején jelent meg Faerie címmel. Jellegét tekintve számítógépes ambient zenét tartalmaz. Megpróbáltam minél többféle hangulattal feltölteni azt a kb. 80 percet, ami a Faerie-t képezi. Egy tündérvilágban játszódik a történet, 16 fejezeten át.

Egy évvel később elkészült a második kazetta is, a Visions. Ennek már nincs olyan egységes koncepciója, mint a Faerie-nek, három nagy fejezetből áll, s ezek zeneileg teljesen különböznek egymástól, három különböző világot mutatnak be. Hangzásában a Faerie-hez hasonlít, még itt is számítógéppel készültek a dalok.

Két évvel később úgy döntöttem, hogy készítek egy albumot, ahol kizárólag egy akusztikus gitárt, két furulyát és a hangomat használom. Egyszerű, bájos, természetes hangzású dalokat akartam írni, erre a számítógép már nem volt alkalmas. Vegyesen használtam angol és magyar nyelvű szövegeket, leginkább a szerelem, a belső béke, és a természet szépségei témakörökben. For You címmel, 2002-ben jelent meg az album, saját kiadásban, és a korábbi anyagokhoz hasonlóan ez is szabadon letölthető.

Az évek alatt a világ sok részéről kaptam nagyon jó visszajelzéseket, és bátorítást, hogy folytassam a dalszerzést. Mindezek ellenére az életem úgy hozta, hogy 7 évig szüneteltem mindenféle zenei munkával. 2009-ben tértem vissza 9 új dallal. Ugyanazt a hangszerelést használtam, mint a For You esetében, de ezek a dalok már érettebbek, változatosabbak, és a hangzás is jóval tisztábbra sikerült. Ezúttal az összes szöveg angol nyelven íródott, többféle témában, de az album mögött meghúzódó idea egy kívánság, egy lélek két felének egyesülése, egy boldog, isteni nyugalomtól dús élet kezdete. Ezek a dalok 2010-ben jelennek meg az Epidemie Records gondozásában, Serenity Rise cím alatt."


A dalok:

01. Welcome
02. Spring
03. Safe Here
04. The Tavern
05. Tragedy's Eyes
06. Serenity Rise
07. Traveller
08. Time
09. Farewell

Related Posts with Thumbnails