2009. szeptember 20., vasárnap

Szalóki Ági - A vágy muzsikál (2008)

Szalóki Ági így vall erről a lemezéről:
"Hat-hét éve a Ráckertben, a Tütü Tangóban énekeltem a Holnapot, Száz panasz ég a dalomban-t. Jó egy éve előszedtem ezeket, megszereztem a Karády-összest, végighallgattam, katartikus élmény volt. Szeretem ezeket a szerelmi vallomásokat, mert egyszerűek, bátrak, őszinték, maiak. Olyasfajta bölcs és kedvesen ironikus gondolatokat találtam bennük, amelyek nagyon közel állnak hozzám.
Karády személyében egy olyan nő énekel, aki túl van már sok mindenen. Ezzel próbálok meg azonosulni, nem a végzet asszonya képpel, hiszen azzal nem tudnék, és nem is akarok. De ha felmegyek a színpadra, azért díva vagyok én, még ha más is a karakterem. Így próbálom azt üzenni a színpadról: minden nő képes arra, hogy díva legyen, mindegyikünk megélte ugyanazokat a szerelmeket, mindenkiből lehet igazi királynő, akár Karády. Elénekelem, amit a szerelemről tudok, vágyakozásról, várakozásról, büszkeségről, megalázottságról, kacérságról, csalódásról és beteljesülésről.
Az, hogy a népdalos Hallgató lemezem után Karádyt énekelek, talán annak a szabadságnak az eredménye, amelyet a jazzistáktól kaptam. A népzenében is felfedeztem a szabadság lehetőségét a stílus határain belül. Egy kalotaszegi hajnali dallamában épp úgy benne rejlik az improvizáció lehetősége, mint egy harmincas évekbeli slágerben."
A csapat: Szalóki Ági - ének; Bacsó Kristóf - tenorszaxofon; Schrek Ferenc - pozan; Juhász Gábor - gitár; Lamm Dávid - gitár; Kovács Zoltán - bőgő; Mohay András - dob; Szakcsi Lakatos Róbert - zongora; Szaniszló Richárd - vibrafon; Tcha Limberger - hegedű.
A lemezt Csabinak köszönhetjük.

A dalok:

1. Miért szeretlek
2. Mindig az a perc
3. Száz panasz ég a dalomban
4. Szomjas a szám
5. Ma éjjel
6. Hamvadó cigarettavég
7. Holnap, ki tudja, holnap (szóló)
8. Holnap, ki tudja, holnap
9. A szívemben titokban
10. Lement a nap
11. A két szemed
12. Ne kérdezd, ki voltam
13. Nincs kegyelem
14. Egyszer csak mindennek vége lesz majd

Jelszó/Password: levente

Related Posts with Thumbnails